Ha szeretnéd, hogy könnyen megjegyezhetővé válj egy állásinterjún, akkor érdemes kialakítanod a személyes énmárkádat. Íme néhány tipp arra, hogyan viselkedj, öltözködj, ha nem akarsz felejthetővé válni.
Személyesítsd meg az archetípusodat!
Akkor alakíthatunk ki erős énmárkát, ha az életcélunkat sikerül a külvilág számára is láthatóvá tenni. Erre pedig a leginkább az archetípusok alkalmasak. Íme néhány példa:
- A gondoskodó: az a vágy hajtja, hogy segítsen az embertársain. Főleg orvosokra, ápolókra, tanárokra, pszichoógusokra jellemző.
- Az alkotó: leginkább írók, feltalálók, műveszek vannak köztük. Ők az álmodozók, akik a álmaikat képesek megvalósítani.
- A felfedező: szeretné megőrizni a függetlenségét, kíváncsi mindenre. Örökké nyughatatlan, elégedetlen.
- A hős: bátran cselekszik, amikor rmenteni kell a helyzetet. Bátran kiáll a meggyőződéséért.
- A bohóc: élvezi az életet, de közben fontos mondanivalója van számunkra. Ki meri mondani azt is, amit mások nem. Kockázatos szerep.
- A varázsló: célja az átváltoztatás. Az emberek életének megjavítása, átalakítása. Ilyenek a plasztikai sebészek, pszichológusok, tanácsadók, akik azon dolgoznak, hogy a klienseik életét átalakítsák.
- A betyár: a lázadó, aki megszegi a szabályokat. Szakít a hagyományokkal, hogy valami újat hozzon létre.
Természetesen számtalan archetípus létezik még, és senkit nem lehet beskatulyázni egyetlen szerepbe. Jó, ha egyet, legfeljebb kettőt választunk magunknak, és következetesen ennek megjelenítésére törekszünk.
Viselkedjünk!
Próbáljunk meg a választott archetípusunk szerint viselkedni, úgy beszélni, és úgy öltözködni, hogy ezek összhangban legyenek egymással. Például egy alkotó típusú ember nyugodtan hordhat extravagáns ruhákat, kiegészítőket, míg ugyanez egy hős típusú igazgatótól elég furcsa lenne. De például a bohóc ruházata nyugodtan elüthet a munkatársaiétól.
Beszéljünk magunkról!
Bemutatkozásnál gyakran csak pár másodpercünk van arra, hogy bármit is elmondjunk arról, hogy mivel foglalkozunk. Érdemes a bemutatkozásokra egy 3 másodperces mondókával készülni, amelyben legalább két tényt elmondunk magunkról. Például: Egy reklámügynökségnél vagyok könyvelő, és emelett könyveket írok. A beszélgetőpartneremnek így van lehetősége tovább kérdezni, és nagyobb valószínűséggel fog emlékezni rám.