Hat ok, amiért érdemes elköteleződni egy cél mellett

Sokkal boldogabbak azok az emberek, akik valami olyan dologra törekednek, ami igazán fontos a számukra: például új mesterséget vagy nyelvet tanulnak, boldog gyerekeket akarnak nevelni, vagy sok pénzt szeretnének keresni, hogy utazhassanak. A boldog embernek mindig van min dolgoznia.

 

célok

Szerintem te is megfigyelted már ezt a jelenséget idős embereknél. Mennyire szomorúak, boldogtalanok, depressziósak tudnak lenni azok az idősek, akiknek már semmi cél nincs az életükben! Akik viszont még képesek sütni-főzni, kötögetni az unokáiknak, vagy akár csak egy újabb könyvet elolvasni, sokkal mosolygósabbak, kiegyensúlyozottabbak, mint céljukat vesztett társaik. Mi, fiatalabbak is pontosan ugyanígy működünk: amíg vannak céljaink, amelyekért szívvel-lélekkel képesek vagyunk dolgozni, sokkal boldogabbnak érezzük magunkat. Nézzük most meg, miért olyan fontos, hogy mindig legyen legalább egy célunk!

 

  1. Értelmet ad az életünknek

Az az ember, akinek nincs semmiféle célja, az elveszett, hiszen nincs iránya, értelme az életének. Nem tart semerre, csak vegetál, és várja a halált. A céltudat biztosítja számunkra azt az érzést, hogy van értelme az ittlétünknek, és hogy urai vagyunk az életünknek.

 

2. Az értelmes cél támogatja az önbecsülésünket

Ha van értelmes célunk, és van esélyünk is arra, hogy el is érjük, akkor magabiztosabbnak, hatékonyabbnak fogjuk érezni magunkat. Ez az egyik legfontosabb önbecsülés-fokozó gyakorlat. Minden részcél elérése újabb és újabb lökést ad az önbizalmunknak, hiszen megéljük azt, hogy képesek vagyunk – gyakran kemény munka árán – elérni a vágyainkat.

 

idő struktúra

3. A célok struktúrát adnak az életünknek

Ha van egy konkrét célunk, az szerkezetet ad a hétköznapjainknak. Gondolj például egy emberre, aki egy futóversenyre készül! Az ő napjai hajnalban edzéssel kezdődnek, a naptárába be vannak írva a részcélok, és határidőnek pedig be van jelölve a maraton időpontja. Az élete strukturált, van rendje, amihez tartja magát. Nem fulladnak káoszba, semmittevésbe a napjai.

 

4. Megtanuljuk beosztani az időnket

Ez furcsán hangzik azoknak, akik a gyerekek-munka-család háromszögében zsonglőrködnek az idejükkel, és boldogan töltenék édes semmittevéssel a napjaikat. De biztos te is találkoztál már olyan friss nyugdíjassal, aki két hét munka nélkül eltöltött hét után kétségbeesetten, depressziósan flangált a lakásban, mert nem találta a helyét. Semmi és senki nem kényszerítette arra, hogy beossza az idejét.

 

5. Nehéz időkben is segít

Nehéz, válságos helyzetekből is ki tud mozdítani minket, ha találunk magunknak egy lelkesítő, kihívást jelentő célt. Lesz miért felkelni akkor is, amikor legszívesebben feladnánk az egészet. Például egy szakítás utáni gyászból sokkal könnyebb kijönni úgy, hogy van egy konkrét célunk, amit szeretnénk elérni. Például felkészülünk egy futóversenyre. (Ráadásul a futás közben felszabaduló endorfin plusz boldogságforrást jelent!)

 

Young friends laughing together with arms raised in success

6. A célok elérése közben társakra találunk

A célok eléréséhez gyakran arra van szükség, hogy együttműködjünk más emberekkel. Korábban már írtam arról, hogy mennyire komoly boldogságforrást jelentenek a társas kapcsolataink. Társkeresőknek szoktam javasolni, hogy ahelyett, hogy nagyon rágörcsölnének a párkeresésre, inkább találjanak maguknak egy olyan célt, aminek az eléréséért szívvel-lélekkel tudnak dolgozni, és muszáj kimozdulniuk a négy fal közül. Így nagyobb az esélyük arra, hogy hasonló érdeklődésű, ellenkező nemű emberekkel találkoznak és ismerkednek meg természetes szituációkban (nem online randikon!).

 

Eheti boldogságfokozó gyakorlat: Írd össze, milyen céljaid vannak erre az évre! Gondold végig azt is, hogy mit tehetsz a céljaid eléréséért!

Remélem, sikerült meggyőznöm, hogy érdemes célokat kitűzni. A következő bejegyzésben arról fogok írni, milyen célokat tűzzünk ki, hogy a kívánt boldogságot elérjük.

Ha szeretnél hatékonyabban dolgozni valamilyen célodért, gyere el egy life coaching ülésre, ahol kifejezetten a te céljaidra fogunk koncentrálni.

Olvasd el az előző heti boldogságfokozó gyakorlatokat is!

Miért érdemes boldognak lenni?

Mozdulj meg!

Élvezd a pillanatot!

10 jó ok arra, hogy miért nevess gyakrabban

Rágódásmentesítő gyakorlatok

Nem lehetsz egyszerre irigy és boldog!

Tegyél jót valakivel és boldogabb leszel!

Azért vannak a jó barátok

7 dolog, amit ne csinálj többet veszekedés közben
Találd meg gyorsan az Igazit a sikeres társkeresők 10 titkával!
Kategória
Hozzászólások

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük