Még én is lehetek optimista?

„Az optimizmus nem az önbecsapás receptje. A világ lehet borzalmas és kegyetlen, ugyanakkor csodálatos és túláradó is. Mindkét dolog igaz. Nincs félút a kettő között, csupán választani lehet, hogy melyik igazságot állítjuk saját életünk homlokterébe.” (Lee Ross)

 

optimista

Sokáig csodálattal és irigységgel figyeltem azokat az embereket, akik végtelen optimizmussal meglátták a legrosszabb helyzetekben is a jót. Nagyon-nagyon szeretettem volna hasonlítani rájuk, mert azt láttam, hogy nem esnek kétségbe, hanem újraterveznek, és kitartóan gyalogolnak tovább a céljaik felé. Aztán rájöttem – rengeteget olvastam a témáról -, hogy nem arról van szó, hogy én már csak ilyen pesszimistának születtem, és ilyen is maradok, hanem van esély arra, hogy kifejlesszem magamban az optimizmus képességét.

 

Mit jelent optimistának lenni?

Kiderült számomra az is, hogy optimistának lenni nem azt jelenti, hogy egyfolytában vigyorgunk, és ölbe tett kézzel mantrázzuk, hogy „gazdag és elégedett vagyok”. Azt sem jelenti, hogy pozitív tartalmú idézetekkel nyomjuk tele a facebookot. Optimistának lenni azt jelenti, hogy pozitív elvárásokkal nézünk a jövőbe.

 

Miért éri meg optimistának lenni?

  • Az optimizmus javítja az általános közérzetünket, hangulatunkat, az optimista ember élettel telibb, magabiztosabb.
  • Az optimizmus távol tartja a depressziót
  • Ha valaki derűlátó, akkor biztos benne, hogy el fogja érni a céljait, és meg is tesz mindent azért, hogy ez így legyen.
  • Az optimista gondolatok épp olyan önbeteljesítő jóslatként működnek, mintha egy jövőbeli katasztrófát vizionálnánk. Akkor meg már miért ne a szebbik jövőt festegessük magunknak?
  • Az optimista ember akkor is kitart a tervei mellett, ha lassan halad. Ők aztán nem adják fel egykönnyen.
  • Az optimisták szinte minden téren sikeresebbek pesszimista társaiknál: szakmailag, a tanulásban, sportban, a társas világban, a szerelemben. Ja, és egészségesebbek is.

 

naplóírás

Hogyan váljunk optimistává?

Ha úgy érzed, hogy hozzám hasonlóan nem az anyatejjel szívtad magadba az optimista gondolkodást, ne keseredj el, van megoldás! Kutatók azt a feladatot adták a kísérleti alanyaiknak, hogy képzeljék el a lehető legjobb énjüket. Szánjanak húsz-harminc percet annak átgondolására, hogy milyen életet szeretnének egy, öt, tíz év múlva. Képzeljék el, hogy már minden úgy sikerült, ahogyan szerették volna. Mindent megtettek, beleadtak apait-anyait, keményen dolgoztak, és elérték a céljaikat. Majd írják le, hogy mi jelent meg lelki szemeik előtt.

Ha ezt a gyakorlatot négy héten át rendszeresen megismételjük, akkor körvonalazódni fognak az igazi vágyaink, terveink, motivációink, lassan kikristályosodnak majd a célunkhoz vezető utak, lépések, és egyszer csak azt vesszük észre, hogy elkezdtünk dolgozni azért, hogy a vágyaink ne csak álmok, hanem valódi tervek legyenek. Bónuszként ráébredünk arra a nagyszerű érzésre is, hogy nem sodródunk többé, hanem mi irányítjuk az életünket.

 

  1. számú boldogságfokozó gyakorlat:

Ha van kedved, tarts velünk, és mától kezdve négy héten át hetente kétszer írd le a legmerészebb álmaidat! Csak heti 60 perc a 168 órából! Ha van kedved, írd meg a tapasztalataidat!

Íme, itt vannak a Boldogságterv programunk előző heti gyakorlatai:

Miért érdemes boldognak lenni?

Mozdulj meg!

Élvezd a pillanatot!

10 jó ok arra, hogy miért nevess gyakrabban

Ha mégsem érzed azt, hogy maradéktalanul boldog vagy, gyere el egy segítő beszélgetésre, és együtt kitaláljuk, hogyan érheted el a céljaidat!

 

 

 

7 dolog, amit ne csinálj többet veszekedés közben
Találd meg gyorsan az Igazit a sikeres társkeresők 10 titkával!
Kategória
Hozzászólások

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük