Ha az újévi fogadalmaid között szerepelt, hogy elkezdesz rendszeresen mozogni, vagy épp néhány kilót szeretnél leadni, akkor biztosan kapóra jön az első és legfontosabb boldogságfokozó gyakorlat: a rendszeres testmozgás.

 

sport2

  1. számú boldogságfokozó gyakorlat:

Végezz hetente háromszor 30 perc testmozgást 12 héten át! (Ennél persze lehet többet is!)

Miért jó?

Testi hatások:

  1. Segít a súlycsökkentésben (feltéve, ha utána nem pótoljuk sietve az elvesztett kalóriákat)
  2. Megelőzi a csontritkulást (futás, séta, súlyzózás)
  3. Csökkenti a vércukorszintet, megelőzi a cukorbetegséget
  4. Csökkenti a vérnyomást
  5. Csökkenti a stresszt és a depresszióra való hajlamot.
  6. Szerepet játszik a rák megelőzésében
  7. Késlelteti az öregedést, fejleszti a logikát és a memóriát (nem elég karosszékben ülve keresztrejtvényt fejteni, és a sakkozás sem igazán sport!)
  8. Jó hatással van a szexuális életre
  9. Segít az alvászavarok megoldásában.
  10. Jót tesz a szívnek, mert csökkenti a koleszterinszintet.

Lelki hatások:

1. Csökkenti a szorongást és a stresszt. Kikapcsolódást jelent egy feszültségekkel teli napon, és amíg mozogsz, addig nem érsz rá rágódni és aggodalmaskodni.

2. Oldja a depressziót, mert hangulatjavító hormonokat termelsz mozgás közben.

3. Jótékonyan hat az önbecsülésre, mert ráébredsz közben, hogy ura vagy a testednek és az életednek. Tudsz tenni magadért és a jóllétedért.

4. Ha másokkal együtt mozogsz, lehetőséged nyílik arra, hogy új kapcsolatokat építs. Új barátságok, szerelem születéséhez vezethet. Oldja a magányt.

 

sport1

Erre figyelj!

Ha rendszeresen végzel valamiféle testmozgást, akkor nincs szükséged különösebb tanácsokra, hiszen a mozgás már az életed része. Legföljebb annyit tehetsz, hogy az elkövetkező hetekben kipróbálhatsz valami új mozgásformát.

Ha viszont most szeretnéd az életed részévé tenni a mozgást, akkor tartsd szem előtt az alábbi tippeket:

  • Olyan gyakorlatot válassz, ami beleillik az életstílusodba. Ha ki nem állhatod a zenés, koreografált mozgást, akkor ne menj zumba órára. Próbálj olyan gyakorlatokat találni, ami megfelel a személyiségednek. Ha szereted a természetet, akkor kirándulj, síelj, szánkózz, ha inkább egyedül mozognál, akkor menj futni vagy edzőterembe.
  • Kezdd fokozatosan! A legtöbben azért adják fel a mozgást már az elején, mert túl sokat várnak maguktól, és kidőlnek az első edzésen, vagy bénának, ügyetlennek érzik magukat egy órán a többiekhez képest. Fél óra séta vagy gyorsabb tempójú gyaloglás is jobb mint a semmi. Kezdd a saját szinteden!
  • Előre döntsd el, hogy melyik napokon szeretnél mozogni, és írd be a naptáradba!
  • Heti 3-4-szer 30 perc mozgás lenne az alap, de már napi 10 perc is jobb mint a semmi.
  • Rendben van, ha néha nem tudjuk tartani magunkat a terveinkhez, de ettől még nem kell feladni. Kezdd újra!

 

fitness

Néhány ötlet:

  • futás, túrázás, séta (a plázázás nem séta!)
  • edzőterem gépekkel vagy alakformáló órák
  • gerinctorna
  • NIA
  • zumba
  • tánctanfolyam (társastánc, salsa, balett, hastánc)
  • Aviva torna
  • női boksz
  • kangoo
  • falmászás
  • úszás
  • jóga, pilates
  • tenisz, tollaslabda
  • csapatsportok (kézi- és kosárlabda)
  • otthon végezhető: (szobabicikli, ellipszistréner, CD-k)
  • síelés, korcsolyázás

Mindegy, mit választasz, kombinálhatod is a mozgásformákat, mert úgy szórakoztatóbb. Csak mozogj heti háromszor 30 percet!

Várom a tapasztalataitokat! Osszátok meg azt is, hogy milyen mozgásformákat választottatok!

Ne feledd: a heti rendszeres kommenteléssel részt vehetsz a Boldogságterv játékban!

Ha elakadnál, továbbra is szeretettel várlak a segítő beszélgetéseken!

7 dolog, amit ne csinálj többet veszekedés közben
Találd meg gyorsan az Igazit a sikeres társkeresők 10 titkával!
Kategória
Hozzászólások

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük