Öt egyszerű tipp arra, hogy idén jobb legyen a házasságod

Nincs az a terapeuta, aki meg tudja javítani a házasságodat, ha te nem teszel érte semmit. És nincs az a pszichológus, aki a teljesen tönkrement kapcsolatodba új életet tud lehelni. Van viszont néhány tényleg pofonegyszerű módszer, amellyel meg tudod akadályozni, hogy végképp eldurvuljon a viszonyotok.

 

Tényleg egyszerű gyakorlatokról van szó. A nehéz benne az, hogy ezeket a napi rutin részévé kell tenni még akkor, amikor képesek vagyunk szóba állni egymással, és amikor még nem arról szól a viszonyunk, hogy képtelenek vagyunk egy légtérben megmaradni.

 

1. Reggeli búcsú

Minden reggel, mielőtt elköszönünk egymástól, tudjunk meg valamit arról, hogy a párunk mivel fogja tölteni a napját. Hová megy, kivel ebédel, mit fog csinálni a munkahelyén, mit intéz a család ügyeiből. Ez mindössze napi 2 perc reggelente. Ez kevesebb idő, mint amennyit a fürdőszobában töltünk. Könnyebb kivitelezni, ha leülünk együtt reggelizni.

 

 

2. Hazaérkezés

Minden munkanap végén meséljük el egymásnak, hogy mi történt velünk aznap. Ezt a szakirodalom stresszcsökkentő beszélgetésnek nevezi. Persze nagyon nem mindegy, hogyan csináljuk. Íme néhány ötlet:

  • Ne adjunk kéretlen tanácsot, és ne mondjuk meg a másiknak, hogyan kellett volna viselkednie!
  • Mutassuk ki, hogy őszintén érdekel minket a probléma! Ha csak kapcsolgatjuk a tévét, vagy csekkoljuk az e-mailjeinket, miközben a másik beszél, az nem igazán hatásos.
  • Tudassuk vele az együttérzésünket! Például: én is kiborulnék, ha így beszélne velem a főnököm.
  • Fogjuk a pártját! Akkor is támogassuk, ha közben azt gondoljuk, hogy ésszerűtlen, amit mond. Ne szövetkezzünk az „ellenfelével”. Nagyon dühítő, ha ezt mondjuk: „Jaj, hát biztos nem úgy gondolta. Lehet, hogy csak rossz napja volt.”
  • Adjuk a tudtára, hogy jogosnak tartjuk az érzéseit! Például: „Ez tényleg nagyon szomorú.”

 

3. Csodálat és nagyra értékelés

Törekedjünk arra, hogy minden nap adjuk a párunk tudtára, hogy igazán szeretjük és nagyra értékeljük. Nem, ettől nem fog elkopni az érzés, és nem lesz beképzelt, nagyképű a társunk. Csak a kapcsolatunk fog megerősödni.

couple-on-park-bench

4. Ölelés

Csókoljuk és öleljük meg egymást, amikor csak lehet. Elalvás előtt különösen fontos, hiszen ezzel megszabadítjuk magunkat az apróbb napi bosszúságoktól. Jelentse az esti csók és ölelés azt, hogy jóban vagyunk, minden rendben van köztünk, nem haragszunk egymásra.

 

5. Heti egy randi

Legalább heti két órát töltsünk szigorúan kettesben – gyerekek, rokonok, barátok, ismerősök nélkül. Egyszerűen csak beszélgessünk. Menjünk el sétálni, kirándulni, üljünk be valahová egy sütire vagy egy italra, és beszélgessünk. Nem muszáj magasröptű filozófiai vagy mélylélektani társalgást folytatnunk. Beszélhetünk hétköznapi dolgokról, tervekről, de természetesen előjöhetnek mélyebb érzések és emlékek is. Olyan ez, mint a folytatásos sorozatok. Ha nem beszélgetünk rendszeresen a párunkkal, akkor lemaradunk az előző heti részekről, és pár hónap után már lehet, hogy nem tudjuk, és nem is érdekel minket, hogy hol tart a sztori.

Ha belegondolsz, ezek nem igazán időigényes dolgok. Ha alaposan utánaszámolunk, ez maximum öt óra hetente. Kiszámoltad más, hogy mennyi időt töltesz a facebook oldalas,  az e-mailjeid vagy a kedvenc oldalaid böngészésével egy héten? Lehet, hogy nagyobb szám jönne ki.

Ha már nagyon elromlott a dolog, akkor is van megoldás! Gyere el egy párkapcsolati coachingra, és együtt megkeressük a megoldásodat. Ne feledd, ha mindent ugyanúgy csinálsz, ahogy eddig, az eredmény is ugyanaz lesz.

 

7 dolog, amit ne csinálj többet veszekedés közben
Találd meg gyorsan az Igazit a sikeres társkeresők 10 titkával!
Kategória
Hozzászólások

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük